emiiis

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av emiiis - 1 augusti 2011 19:05

Heej! ^^

Jag hanna och min moster har bakat en banankaka.

Jag hade tänkt lägga ut recept :p här kommer de:

XD


ugn 175 grader ca 35 min

  • 2 st ägg
  • 2 ½ dl socker
  • 3 mogna bananer och dom ska vara bruna på skalet :)
  • 4 dl vetemjöl
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 ½ tsk bakpulver
  • 1 tsk bikarbonat
  • 100 g smör
  • 1 dl grädde

vispa äggen med sockret.Mosa bananerna och rör ner dom i äggsmeten.Blanda mjölet med övriga torra ingredienser och blanda i detta.Rör till sist ner det smälta smöret och grädden.Häll upp smeten i en stor smord och bröad kakform (26 cm i diameter.)


Jag berättar sen hur den smakade och vad mer jag har gjort idag =)

Hejdå!!




Av emiiis - 1 augusti 2011 16:08

Tjoo!!Nu har jag hanna, syrran och min kusin hoppat med timmy.Eller det var bara jag och Hanna som hoppade.Syrran och min kusin stog brevid och kollade på och filmade med min mobil.Vi har nyss gått och lämnat han i hans hage.Nu sitter vi vid datorn och lyssnar på musik och skriver på våra bloggar.Vi har varit inne på bdb (bilddagboken elle vad ni nu säger.)Sen har jag inte gjort nått mer   


Tjarå ^^

Av emiiis - 1 augusti 2011 11:33

Hejj!

Nu har jag och syrran kommit fram till mormor och morfar :)Det var ganska roligt att åka buss.När vi började närma oss mormor och morfars hus så fick jag trycka på stoppknappen.  .Nu sitter jag och Hanna vid datorn och lyssnar på musik  .Vi lyssnar på miley cyrus party in the USA XD.Och selena gomez tell me something i don't know XD.Jag har typ inte gjort nått mer idag.Hehe.Jag kan skriva lite mer sen.


Tjoo!

Av emiiis - 1 augusti 2011 10:00

Hej<3Idag ställde jag alarm på kl 08:20.För att jag och syrran ska åka buss till våran mormor och morfar.Det kommer att bli liite läskigt.Hehe.Vi ska gå ner till buss stationen.Sen ska vi vänta tills bussen kommer sen åker vi till mormor och morfar :P.Jag och syrran kom på att vi kunde ta med våran katt willy till mormor och morfar men det fick vi inte.För willy årkar inte gå ända ner till buss stationen =(.Men nu ska vi gå.



Hejdå!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


hejj! jag heter emma och är 10 år och skriver om vad jag gör på dagarna :)

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards